27 November 2007

BELAKANG SATU PINTU ADA 1000 PINTU

Lama dulu sebelum aku kenal blog, salah satu prinsip hidup aku adalah yg di atas.
Maknanya kalau kita kenal seorang maka kita akan kenal 1000 orang. Keluarga dia ker, kawan-kawan dia ker, sedara mara dia ker & lepas kita kenal mereka mereka ni, kita akan kenal kawan-kawan mereka juga...dan begitulah seterusnya. Ini falsafah cina, aku pakai jer .

Makan malam semalam dgn Tijah, Su dan Shak(kawan Tijah), Shah dan paling penting Erin. Tujuan aku utk Erin kenal mengenal ramai kawan terutama melalui Tijah, biar dia biasa dgn kehidupan KL ni dan ya ampun mohon dia tak rosak, kalau tak akulah kena bambu nanti kat kampung.


Kat Hajris tempat Kak Red, makan biasa jer... (ni untung bawak org diet nih) tapi kami berkenalan. Berita baik...Erin dah boleh memandu..hmmmm satu kemajuan.

Pagi sarapan di Putrajaya.... hahahahaha Kucing Parsi....aku dapat jugak makan sambal tempe pagi nih...


Sebelah siang aku terima berita Erin dapat masuk UiTM, tak sedap hati, aku call dan jumpa malam tu. Kami jumpa di Kampung Baru dgn Tijah sekali, makan nasi lemak. Seperti biasa, ini gambarnya. Sebelah Kelab Selangor (kalau tak salahlah) tempat ni memang best, aku suka sambal dia, dan lauk pauk dia...aduh... satu kaedah baik untuk weight gain!!! Ko terlalu kurus lah Erin... nanti Pak Itam bagi makan sampai berisi macam Tijah Murai tuh...

nasi lemak, sambal, lauk pauk..bestnyaaa!!!
ada jugak otak-otak!!!
tapi kami makan ni jer...simple for weight gain!!!

Oh ya... Erin tak jadi masuk UiTM sebab jauh kat Seri Iskandar, Perak.

Lagi satu sebab, aku nak Erin rasa memegang duit dan part time belajar sambil kerja. Kat KL ni, itu keadah biasa... ramai orang buat dan berjaya...

No comments: