11 July 2010

JALAN JALAN KE TAMBUNAN

Salam semua...

Dulu Abg Bear pernah ke Tambunan, jadi ini kali ke tiga Abg Bear ke sana. Kali ni sebagai persediaan untuk satu projek mega yang mesti selesai sebelum bulan posa mendatang nih.


So Abg Bear ngan 'partner in crime' pun ke sana lah awal awal pagi benor untuk mengelakkan jem kat Tambunan... haaaa... ada jem kat Tambunan... pirahhhhh... kami bertolak pagi tu sebab lepas meng 'survey survey' kat sana tu, kami nak ke Mahua pulak... hehehe... sambil menyelam minum air.


Inilah dia jemput jemput (cengkodok) bawang yang Abg Bear siap kan pagi tadi...


Dan ini pulak sambal lonte yang dah disiapkan malam sebelumnya...


Abg Bear pose manja semasa nak sampai ke pekan Tambunan...


akhirnya kami sampai ke hutan simpan Trusmadi tapi sayangnya kami tak dapat masuk ke dalam sebab kereta tak sesuai... lagi pun tak plan nak masuk

Selain dari tu kami nak try test keta yang akan kami guna nanti ke Tambunan, boleh tak masuk naik ke bukit bukau kat sini. Nampaknya tak boleh dan kami terpaksa menggunakan 4WD... kena sewa lah... nak pinjam orang, sapa nak percaya, lagi pun ini kali pertama kami ke sana... karang sesat sapa yang susah.


berehat sekejap sambil membuang apa yang patut


sekawan karabau sedang menikmati mandi siang....


agaknya lah... ini lah dia pokok Merawan Siput Jantan tu...


awan cantik di langit masa kami balik dari pendalaman Trusmadi

So petang lepas ding dong sesat ke sana ke mari tu, kami menuju ke Mahua, air terjun yang sangat dingin mencucuk tulang dgn ingatan nak rehat tapi memasing sibuk amik gambar jer tak henti henti, maklum ini kali kami bawak cukup bekalan bateri... yang lepas tu banyak terlepas, kami kena ambil pakai hp jer...

Salam Sayang Beruang Madu

3 comments:

@xiM said...

canteknya awan dalam gambar last!!

Beruang Madu said...

kannnnn.....

Eric@Boy said...

Kami dah pindah p mahua.. ko ada p sana kah?