06 January 2008

MAK MERAH DATANG UMAH

Hari minggu biasanya hari aku mengemas dan memasak bagi aku terapi paling best. Enjoy sorang sorang ketak ketik kat dapur tu.

Dan paling best kalau ada org tolong makan. Biasanya Shah lah yg kena... tapi hari ni Mak Merah dan keluarga serta Fairus dtg umah saja saja bertandang. So apa lagi... aku pun sengseng ler lengan memasak...

Alah..masaK biasa biasa jer...main campak campak kata orang tu....

sambal belacan dgn ulam ulaman

kari kambing kampung

ayam masak lada hitam

kacang panjang goreng sos tiram

ikan goreng

dan terakhir telur masin dari Lombok

Oh ya dan makan nasik putih dan minum air oren....

Tak ada apa apa acara, hanya datang bertandang, borak2, gosip2 dan makan minum. Bukan aku kuat makan yer tapi makan tengahari... biasalah kan... semua pun makan tengah hari jugak.. tapi yg atas tu macam terlebih jer kan... hahahahhaa...!!!! harus...!!!

lepas makan, mak merah posing posing tayang baju baru

abang ngan aktiviti biasanya... menyakat si Mira tapi kali ni kena sedas ngan Mira... hahaha sapalah yg tak pernah kena ngan Mira tu... bercalar sikit tangan abang kan..??

tuan putri makan lambat sikit....kena tuanku jugak yg suap... anak daddy betul!!!

Elok jer diaorang balik, awan pun mendung walau hujan baru jer berenti. Apalagi... waktu yg sesuai utk Beruang Madu berhibernasi jap sebelum malam tiba.... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!

Tapi dalam gitu gitu aku dapat jugak cenderamata dari Texas (bestnya kalau dapat ke sana...!!!) Aku dapat tempat bakar lilin, sos texas yg pedas segalak tu, coklat texas, magnet peti sejok, emping melinja (ehhhh?? oh... dari mek indon tuh..ingatkan kat Texas ada emping!!)

Biasalah Big Bear mmg suka kalau dapat adiah... nanti kita letak kat meja studi kita yer Mak Merah... tengkiu tengkiu...bagitahu kat Sirman (salah sebut macam bunyi jawa pulak nama laki ko dik non!!), cakap kat dia aku terus padam lampu rumah aku...pasang lilin jer pakai bekas tu.... hehehehehe...

No comments: