21 January 2008

NO SHOOTING HERE, PLEASE!!!

Tgh hari lepas hanto Mira ke Vet sekali lagi ngan Shah, aku ke PNB (Permodalan Nasional Berhad) atas urusan... emmmm apa lagi lhooo, urusan wang, hidup bakal sepi tanpa wang. Juga tanpa cinta ya...

Urusan di HQ mmg nya ramai orang sbb kat sini lah kita leh keluarkan duit kita unlimited. Gitu!

Jadi sementara menunggu tu aku suka nak snap2 gambar kaunter baru ASN yg besar, cantik kemain. Banyak tul duit diorang.

Baru satu snap jer tetiba bahu aku kena cuit. Security laa..

"Maaf Bang, takleh guna hp kat sini" (dia tak cek ker ropol kat muka dia... panggil aku abang lagi!!!).

Ayat ni aku selalu dengar kat memana, 'takleh amik gambar kat sini' ... terutama kat pasaraya besar JJ, Garden, Pavilion dsb. Tapi biasanya yg kena tu DSLR member lah. Kan Shah?? Tapi kalau pakai hp atau compact, tak kisah. Apa ke jadah peraturan macam tu. Keji sangat tau... Kitorang ni kengkadang tolong promosi kat blog... free lagik.

Mende ni pernah panas satu masa dulu dlm tahun 2007 masa mula pelancaran Tahun Melawat Malaysia 2007. Mangkuk2 ni jemput wartawan dari luar, tapi tak bagi amik gambar. Macam ko suruh Kris Dayanti kansel show dia pas tu dtg kat stage ko tapi tak bagi nyanyi, Boleh??

Hahhh hambik ko, lihatlah kekuatan blogger zaman skrg... kena hanjeng2 kan kat blog diorang sampai menteri kena jawab ngan press... nak baca komen diorang?

Senang banget, silakan klik aja di bawah ni... nggak sapa2 sih, teman blog gue juga, yukkk.....

http://maverickid.blogspot.com/2007/01/malaysia-tourism-board-disappointing.html

http://ndorokakung.com/2007/02/09/corong-pecas-ndahe/

No comments: