28 December 2007

8A, 1D

Anak saudara aku si Fauzan (Ojan) dapat 8A, 1D exam PMR yg lepas. Kureng asem punya budak... dia dah tau dia akan score maut punya... jadi awal awal sblm keluar result, dia dah mintak hadiah...

'Pak Itam, kalau kita dapat 7A dapat hadiah apa??' Dia tau dah senang2 jer dapat 7A tu...

Aku yg sibuk manjang masa kat Jerantut tu, selamba jer lah jawab... 'ko nak apa??'

'handphone!!' jawab laju.... huh! amik aku...!!

yang 1D tu bahasa arab. Dia kata yg tu tak per...janji tak gagal.

Sepanjang malam sms aku claim hadiah, takperlah sebab dia cemerlang, aku bagilah. Pepagi lagi dah ke Mines carik hp, tak perlu mahal, janji baru, janji ada kamera. Orait... breakfast kat sana, cari cepat cepat dan terus balik...

meatball marinara - dah macam bubur dah aku tengok!

turkey ham

cookies

breakfast lagi, lunch lagi, tea break lagi, dinner lagi... tu dia!!!

Ini dia hp tu... tak mahal sgt tapi utk budak sekolah mmg cukup. Ojan ko jgn komplen yer. Jaga bebaik, Pak Itam sagat sagat muka ko kalau tak jaga bebetul!!!

Jadi ini juga inspirasi utk anak anak sedara yg lain. Kalau cemerlang akan dpt hadiah...yg dah lepas sorry tak boleh kira.

Dan cemerlang tu maksudnya hanya 1 subjek jer yg takleh A, yg lain mesti A dan kalau semua A ada hadiah lagi baik punya... ingat Ainaa, Syukri, Akila, Arip dan ko jugak Nurul...

Belaja rajin rajin yer..... pesanan dari pihak penaja (Pak Itam korang).


p/s: Uncle Tom (Dr Shah) kata takleh hanto pakai pos laju nanti ilang, so nanti senang senang Pak Itam hanto sendiri ke sekolah ko kat Kuantan tu... sabo sabo yer!

No comments: