10 December 2007

HARI SERBA TAK KENA

Aku sebanarnya tak suka sangat nak cerita hal-hal negatif. My life is happy go lucky. Banyak masa gembira mcm mlm semlm tapi ada sedikit masa sedih. Jadi nilah harinya aku sedih dan semua serba tak kena.

Aku demam malam tadi sbb kena ujan , patutlah letih mengantuk semacam. Dah tua Diknon!! Tapi kena gak hantar Yus ke stesen bas. Aku bangun dah lambat...ding dong ding dong kul 10 baru gerak dari rumah.

Yus mengakhiri journeynya ke KL hari nih!!

Lalu Bdr Permaisuri ingat nak naik lrt Salak Selatan... jem yg mahadewa punya, pusing balik ke stesen lrt Bandar Tun Razak (BTR), no parking jadi terpaksa parking jauh dan bila ke stesen tu dah kena ujan balik, serta merta demam balik. Uwwaaaaaaaa!!! nak coklat!!

Sampai kat Hentian PUDU, manusia dah penuh sesak melaut ramainya dan ulat-ulat bas pun terjerit-jerit berlawan satu sama lain carik customer. Punyalah bising sampai susah nak becakap!!!

Bila sampai kat kaunter bas, minah tu cakap "bas ke Jerantut ada kat Pekeliling jer Encik..." (hari ni baru aku tahu)

Stesen Pudu..ya salam...manusia..melaut!!!!

Kesilapan kedua ialah aku tak tahu ke Pekeliling tu ada lrt (lrt Titiwangsa). Aku balik semula ke BTR dan bawak kereta ke Pekeliling. Tengah jalan ada accident, sebuah van terbakar dari dalam. Sib baik aku terlepas awal, kalau tak sekali lagi jem yg mahadewa!!

Apa jerlah diorang buat kat dlm sampai terbakar? Kena sambar petir ker?

Sampai kat pekeliling sekali lagi takder parking, Yus turun dulu, gi beli tiket dan dapat kul 3.50 ptg. Dan Yus kena balik melepak kat umah aku sampai petang. Sorry Yus, Pak Itam tak larat nak hantar sampai sini. Pak Itam makin demam. Nanti naik lrt lah... dah pandai kan??

Stesen Pekeliling untuk bas ke Pahang, sedehnya...hujan pulak tu...!!

Bila demam semua tak kena, kunci rumah jatuh bwh seat keta, payung taknak katup masa masuk lift, hp tetiba jer off sebab terhantuk lift.... grrrrrrr!!! beruang naik minyak nihh!

Sampai umah terus mengadu kat Shah aku demam lagi, terus makan ubat terus jer tidur... petang lepas hantar Yus nak sambung tido lagi... aku ada cuti lagi sampai minggu depan.

Lama tak demam, sekali demam terus flattt!!!

Nilah untungnya dok ngan doktor... boleh jaga patient macam aku...tapi senang nak jaga, aku tido dia pun tertido jugak...!!!

No comments: