24 December 2007

NISA BERTUNANG

Ini Nisa, adik kepada kawan baik aku Apis aka Mat Pit. Diorang ni jiran aku yg paling rapat sekali dan masa arwah mak aku masih hidup, mak dia dgn mak aku mmg rapat giler, dah macam adik beradik. Jadi kami pun macam adik beradik jugaklah.

Ahad semalam Nisa bertunang, aku tak sangka dah 23 umor dia. Cepatnya masa berlalu. Sayangnya aku tak sempat nak amik gamba dia bertunang, hanya gamba persiapan jer.

Separuh keluarga jiran pakcik makcik di dapur memasak.

rewang jiran sekampung!!

Kak Edah (tengah) maknya Nisa beri arahan itu dan ini!!

sambal goreng tempe, adik aku dan kak esah... aku suka cara kak esah masak...cool jer tapi tup tup siap, kalau kena aku dah menggelupur banyak gitu tu!!

menyiapkan bahan-bahan menumis!

ayam masak kicap

sambal goreng tempe (lain juadah, labu masak lemak kuning, sambal belacan, ikan kering dan nasi putih)

Separuh lagi kat luar bersiap-siap buat dulang bilik tuk nenek bagai...ni kerja anak anak dara yg memang tak reti masak banyak2 cam tadi tuh...

Nisa dan kakak2nya siapkan dulang hantaran... apalah semua last minit!!!

jadi jugak...hmmmm... bolehlah!! karang kahwin wat serius sikit yer... tak tastelah!!! hik..tu kasut sport ker??

Selamat Bertunang Nisa...nanti jgn lupa wat besar besaran yer...!!!

No comments: