24 December 2007

SINGKAP KEMBALI

Seperti yg ramai tahu aku balik ke kampung hujung minggu ni. Tetiba teringin pulak membelek gambar2 lama dlm simpanan di sana.

Memang jauh bezanya muka aku dulu dan sekarang.... sekadar tatapan... hehehehehe....!!! kelakarnya muka dulu dulu...

5 th-yg baju kotak2 kanan skali...lain teman sekmpg

15 th paling tinggi skali...lain teman sekmpg

3 gamba di atas: umur 18th... tahukan yg mana satu? lain tu teman seasrama...

19th dgn teman sekuliah..hehehehe slimkan???

1985- kiri bapak, kanan abg, tengah jiran kami... jiran kami tu meninggal dunia setahun kemudian kerana masalah buah pinggang...sian dia!!!

Dan yg ini adalah rumah lama dan rumah baru bapak aku...lama aku dibesarkan kat sini sebelum pindah ke KL 10 tahun dulu...

ini bentuk rumah lama kami... aku dok sini 23 th lamanya

Ini rumah yg baru siap setahun yg lepas

pandangan sisi rumah lama

pandangan sisi rumah baru

dan ini pokok kurma yg ditanam depan umah yg masih belum berbuah sampai sekarang!!! nape yer??

Nostalgia indah... hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri... tetap indah negeri sendiri...

No comments: