02 December 2007

JERANTUT – SUNDAY

Bila malam datang memasing dah keletihan lepas makan malam. Takyah tunjuklah ...makanan biasa jer yg senang dapat kat KL...sebab..aku yg masak..hehehehe!!! sapa sapa yg pernah makan kat umah aku tu taulah apa yg aku masak...kan...!!??

famili yg dtg ke Jerantut... kami tidur beramai-ramai di ruang tamu...memang best macam raya pulak...masak! makan! tido!..penat tapi heppi!!

Paginye sebelum bertolak ker Jengka umah Mak Teh aku, aku ngan adik aku ke Pekan Sari, lebih kurang macam pasar malam kat KL lah tapi bukak pagi hari minggu jer..

adik aku di pekan sari... aku?? hanya snap gamba jer...
hahaha ada makcik yg ingat aku ni omputih sbb pakai suar pendek dah tu sibuk sgt amik gamba...!!!

beberapa barangan yg sempat disnap kat Pekan Sari...!!

Sebelum tu aku nak memperkenalkan dulu beberapa orang famili aku yer, ok... yg tadi tu adik pompuan aku..

Ni Bapak aku...!!

Ni kakak aku..!!!

adik aku ngan anak bongsunya.. Fika!!!

Fika ngan sepupunya Sabrina..anak abang aku!!!

dan ini aku....Beruang Madu!!! gambar famili lain kemudian yer..sikit sikit..

Perjalanan ke Jengka lancar dgn cuaca yg baik tapi beberapa kali sesat sana sini patah balik dan akhirnya sampai umah Mak Teh aku. Paling heppi aku rasa bila Mak Teh masih kenal dan tau nama aku dengan sekali sebut jer walau lama sangat aku tak ke sana....

alahai terharunya aku!!! (bangga pun ada sebab agaknya muka aku tak banyak berubah berbanding tujuh tahun dulu - perasan!!!)

Umah Mak Teh... untung orang Felda ni ... dapat tanah luas nak wat banglo...!!

Ini Mak Teh...snap gambar masa tengah makan....dia memang tak suka bergambar tapi mengalah jugak lepas aku pujuk pujuk...!!! sayang Mak Teh (cantik tak aku snap?)

Anak Mak Teh...Zali...episod memalukan, dia kerja KL, dok Kajang dan adik dia dok Shemlin jer tapi kami tak pernah jumpa....malu malu!!!

Keluarga Mak Teh sibuk memasak masa kami sampai sana

Dua buah rumah besar jiran Mak Teh... taste tengok umah tu!!

beberapa gamba bunga yg aku snap kat sekitaran rumah Mak Teh dgn kamera murah aku... Shah, Josh...how?? ok tak?? just for fun..

Habis umah Mak Teh kami beransur terus ke umah Mak Long di Kampung Som sebelah barat bandar Jerantut. Mak Long ngan Pak Long tinggal berdua jer..amik gambar Mak Long jer sebab Pak Long masih separuh bogel nak gi mandi...

Mak Long

Pokok Palma yg cantik kat umah Mak Long

Dan sekali lagi aku jumpa buah pelik..tapi kata adik aku itu bunga...bunga apa ni yer?? aku tak kenal lah...

Lepas umah Mak Long terus balik... macam biasa..masak... lepas tu makan... dah tak larat nak amik gambar makanan... terus makan... terus keluar mengupdate blog... dan terus tido... besok kami ke Pulau Tawar tempat kubur Mat Kilau, kalau sempat ke istana bukit tu dan kalau sempat lagi akan ke Taman Negara... alhamdullilah selama kat sini cuaca bagus sangat.

No comments: