24 December 2007

SEBUAH KAMPUNG BIASA

Inilah cerita pendek pasal kampung aku. Sebuah perkampungan felda yg sederhana tapi makmur. Gambar keseluruhan kampung susah diambil sebab semua peduduk rajin tanam pokok jadi rumah2 di sini penuh dgn pokok tinggi tinggi lah... so kena amik satu satu..

sekolah rendah... tempat aku belajar dulu 1975-1980

wisma Gabungan Persatuan Wanita...kelasss!!!

tabika..aku tak masuk tabika..terus masuk darjah satu...apasal? sebab aku comel!!

masjid

dewan raya kampung

kalu sesiapa perasan, kilang ni pernah masuk explorace dulu....

Dan ini sebahagian dari bentuk rupa rumah-rumah yg dah diubahsuai kat kampung aku nih dari rupa asal rumah felda yg simple. Kebanyakkan dari rumah ni dah dihuni oleh generasi kedua masyarakat felda...pilihlah bentuk mana yg suka...!!

tapi yg ni memang aku minat, bentuk lama kampung...

Sebahagian dari suasana perumahan di kampung sana, takleh nak amik gambar masyarakat kat sana, busy benor diorang... semua dok dalam umah...

Kalau sesiapa minat suasana kampung, felda sebahagian besarnya mewarisi suasana ni... datanglah ke Kota Tinggi...

No comments: